Categorieën

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Wat houden we bij in Sodales?

Op deze pagina treft u een opstelling aan van de gegevens die anno april 2005 kunnen worden bijgehouden binnen het pakket Sodales. Het aantal velden dat kan worden bijgehouden is in principe afhankelijk van een besluit van de groep. Gezien het gekozen database platform, SQL, en de gekozen technologie voor het ontwerpen van het Sodales pakket (.NET) zijn gewenste uitbreidingen in de toekomst veelal technisch uitvoerbaar.

Binnen het pakket Sodales worden de relaties (contacten) onderverdeeld in drie hoofdgroepen

  1. Persoon
  2. Organisaties
  3. Ziekenhuis

Binnen het samenwerkingsverband Sodales is het de bedoeling om in de loop van dit jaar de hoofdgroep “ziekenhuis” centraal te gaan onderhouden. De praktijk wijst uit dat de te vormen gebruikersgroep hier een belangrijke schakel in is.

Contact
Op contactniveau wordt bijgehouden:

  1. Adres (meer soorten, bijv werkadres, bezorgadres, postadres, …geen limiet)
  2. Telefoon (meer soorten, bijv GSM, thuis, werk, …geen limiet)
  3. E-mail (meer soorten, bijv privé, zaak, …. geen limiet)

Adres

  • Locatie
  • Straat of Postbus
  • Huisnummer
  • Toevoeging
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Gemeente∗
  • Land
  • Provincie*
  • Default (welk van de adressen is het default adres)
  • Telefoon
  • Op het scherm kunnen maximaal vier telefoonnummers worden getoond. (vanaf Versie 7 worden alle telefoonummers getoond)
  • De soorten telefoonnummers zijn zelf uit te breiden zonder limiet
  • E-mail
  • Op het scherm kan één emailadres worden getoond.(vanaf Versie 7 worden alle emailadressen getoond)
  • De soorten emailadressen zijn zelf uit te breiden zonder limiet
  • ∗ (niet vrij te vullen, kan worden gevuld aan de hand van www.postcodecheck.nl)

1.
Persoon
Bij de persoon worden de volgende gegevens bijgehouden:

  1. Algemeen
  2. Lid
  3. Donateur
  4. Abonnee
  5. Relaties
  6. Folders
  7. Financiële gegevens
  8. Vrije velden

1.1.
Algemeen

  • Titel voor de complete naam
  • Titel voor de achternaam
  • Titel na de achternaam
  • Voorletters
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Meisjesnaam
  • Geslacht
  • Nationaliteit
  • Geboortedatum
  • Functie
  • Functiegroep
  • Bankrekeningen
  • IBAN
  • BIC
  • Tnv
  • Datum machtiging
  • Rayon
  • Twee zelf te benoemen “Ja/Nee” velden

1.2.
Lid

  • Per lid wordt er bijgehouden:
  • Algemeen
  • Ziekenhuis
  • Ziektebeeld
  • Notitie

1.2.1.
Algemeen

  • Datum ingang
  • Datum opzegging
  • Datum overleden
  • Contact via
  • Lidmaatschap
  • Contributie (verschillende soorten en tijdvakken mogelijk)
  • Betaalwijze
  • Reden opzegging
  • Rekening naar (rekening wordt naar een ander contact gestuurd bijv. ingeval van kinderen)
  • Benaderen voor vrijwilligerswerk
  • Benaderen voor persoonlijke bijdrage Wetenschappelijk Onderzoek
  • Gebruik gegevens t.b.v. Wetenschappelijk Onderzoek

1.2.2.
Ziekenhuis

  • Ziekenhuis
  • Waardering Ziekenhuis
  • Behandelaar in dat ziekenhuis
  • Waardering behandelaar in dat ziekenhuis
  • Jaar van diagnose
  • Biopsie Ja/Nee
  • Thuiszorg Ja/Nee
  • Naam Thuiszorg
  • Waardering Thuiszorg

1.2.3.
Ziektebeeld

  • Ziektebeeld(en)
  • Oorza(a)k(en) ziektebeeld

1.2.4.
Notitie

  • Notitie vel

1.3.
Donateur

  • Datum ingang
  • Datum opzegging
  • Betaalwijze
  • Termijn
  • Bedrag
  • Omschrijving

1.4.
Abonnement

  • Soort(en) abonnement(en)
  • Termijn betalingen/jaar
  • Bedrag (indien niet inbegrepen in de contributie)
  • Aantal abonnementen
  • Geldig van
  • Geldig tot
  • Afwijkend postadres (afwijkend van standaard adres van het lid/donateur)
  • Rekening naar (rekening wordt naar een ander contact gestuurd)

1.5.
Relaties

Hier kan worden aangegeven welke de relatie is van deze persoon tot een ander persoon.

  • Bijv. Moeder van ….
  • Vader van ….
  • Zoon van ….
  • Dochter van ….
  • Opa van ….
  • etc

1.6.
Financiële gegevens

Hier wordt bijgehouden:

  1. incasso-opdrachten en de ontvangsten hierop
  2. acceptgiro’s en de betalingen hierop

1.7.
Vrije velden

Hier heeft men de mogelijkheid tot het aanmaken van eigen vrije velden.
Per vrij veld kan een tabel met keuzemogelijkheden worden aangekoppeld

2.
Organisatie

Bij de organisatie kunnen de volgende gegevens worden bijgehouden:

  • Algemeen
  • Donateur
  • Abonnee
  • Financiële gegevens

2.1.
Algemeen

  • Naam
  • Contactpersoon
  • KvK nr
  • Rayon
  • Bankrekening
  • Omschrijving
  • Twee zelf te benoemen: “Ja/Nee” velden

2.2.
Donateur

  • Datum ingang
  • Datum opzegging
  • Betaalwijze
  • Termijn
  • Bedrag
  • Omschrijving

2.3.
Abonnee

  • Soort(en) abonnement(en)
  • Termijn betalingen/jaar
  • Bedrag (indien niet inbegrepen in de contributie)
  • Aantal abonnementen
  • Geldig van
  • Geldig tot
  • Afwijkend postadres (afwijkend van standaard adres van het lid/donateur)
  • Rekening naar (rekening wordt naar een ander contact gestuurd)

2.4.
Financiële gegevens

Hier wordt bijgehouden:

  • incasso-opdrachten en de ontvangsten hierop
  • acceptgiro’s en de betalingen hierop

3.
Ziekenhuis

Bij het ziekenhuis worden de volgende gegevens bijgehouden:

  • Algemeen
  • Donateur
  • Abonnee
  • Financiële gegevens

3.1.
Algemeen

  • Naam
  • Rayon
  • Bankrekening
  • Omschrijving
  • Twee zelf te benoemen: “Ja/Nee”velden
  • Locaties

Contactpersoon per locatie
3.2.

  • Donateur
  • Datum ingang
  • Datum opzegging
  • Betaalwijze
  • Termijn
  • Bedrag
  • Omschrijving

3.3.
Abonnee

  • Soort(en) abonnement(en)
  • Termijn betalingen/jaar
  • Bedrag (indien niet inbegrepen in de contributie)
  • Aantal abonnementen
  • Geldig van
  • Geldig tot
  • Afwijkend postadres (afwijkend van standaard adres van het lid/donateur)
  • Rekening naar (rekening wordt naar een ander contact gestuurd)

3.4.
Financiële gegevens

Hier wordt bijgehouden:

  • incasso-opdrachten en de ontvangsten hierop
  • acceptgiro’s en de betalingen hierop

4.
Samenvatting

5.
Beschikbare (keuze)tabellen

De keuze tabellen zijn door de organisatie zelf in te stellen.

  • Landen (advies, volg de ISO tabellen)
  • Titels
  • Adrestypes
  • Telefoonsoorten
  • Emailadressoorten
  • Functie
  • Functiegroep
  • Relaties
  • Lid via
  • Reden opzegging
  • Lidmaatschap
  • Rayon
  • Vrije velden
  • Keuze lijsten behorende bij de vrije velden
  • Contributie(termijnen)
  • Abonnementsoorten
  • Notasoorten

6.
Beschikbare modules

  • Evenementen
  • Koppeling website
  • GMU
  • Medisch

6.1.
Module “Evenementen”

    M.b.v. deze module kunnen

  • Per inschrijving bijhouden met hoeveel mensen, welk onderdeel bezocht gaat worden
  • Per onderdeel verschillende prijzen worden gekoppeld
  • Per inschrijving automatisch uitnodigingen gegenereerd worden
  • Activiteiten worden gepland (zoals bijv. evenementen)
  • die daarna vervolgens volledig automatisch, indien aan de deelname kosten verbonden zijn, aan de deelnemers belast kunnen worden.

6.2.
Module “Koppeling website”

    M.b.v. deze module kunnen inschrijvingen (nieuwe leden, wijzigingen door leden, en deelnames aan evenementen) in Sodales geïmporteerd worden.

6.3.
Module “GMU”

    M.b.v. deze module kunnen financiële mutaties, middels het zgn. GMU bestand, in Sodales geïmporteerd en verwerkt worden.

6.4.
Module “Medisch”

    In deze module kunnen, per ziektebeeld (zie 1.2.3.), de volgende gegevens worden bijgehouden:

  • Klachten
  • Medicijn gebruik

6.4.1.
“Medicijn gebruik”

    In deze module kunnen o.a., per klacht, de volgende gegevens worden bijgehouden:

  • Medicijn
  • Soort medicijn
  • Hoeveelheid medicijn
  • Dosering
  • Behandel locatie
  • Behandelaar